Добре дошли

Този блог цели да ви предостави интерсна и достъпна информация в областта на Икономиката, Финансите, Борсовата политика и т.н. Надявам се, че ще ви е полезна!!!

За по-голямо улеснение и по-бърз достъп до информацията, която Ви интересува използвайте Търсачката на Блога (горе в ляво), функцията Find(Ctrl+F) или Етикетите

събота, 4 август 2007 г.

Internet Explorer е най-влиятелният хай-тек продукт в последните 25 г.


Майкрософт" има смазващо превъзходство в класация на CompTIA, като само iPod на "Епъл" е успял да пробие в топ 5

Браузърът "Internet Explorer" е най-влиятелният технологичен продукт през последните 25 г. според ново проучване на асоциацията CompTIA (Computing Technology Industry Association), която дава сертификати на интернет специалисти и е финансирана от големи компании, вкл. "Майкрософт".

Единственият продукт в топ 5, който не принадлежи на софтуерния гигант, е iPod на "Епъл", информира TechNews.bg.

"Internet Explorer", който е събрал две трети от гласовете (66%), беше пуснат през 1995 г.
Базиран на малко познатия браузър Spyglass Mosaic, единственият му конкурент тогава е "Netscape".

До пускането на пазара на версията IE 5 през 1999 г., продуктът на "Майкрософт" вече е най-популярният браузър в света.
И днес все още той държи тази позиция, но вече има доста по-силна конкуренция в лицето на браузъра с отворен код "Firefox", който е смятан от много хора за по-стабилен и по-сигурен продукт.

Второто място в класацията на проучването се заема от "Microsoft Word",който е най-широко използваното приложение за писане в света и който е избран от 56% от запитаните.
На трето с 50% стои операционната система Windows 95,
която е най-широко използвана за десктопи и лаптопи.

Следват "Microsoft Excel" и iPod на "Епъл", които делят четвъртото място с по 49%.Откакто iPod беше пуснат на пазара през 2001 г., от него досега са продадени над 100 млн. бройки, а песните, закупени от музикалния онлайн магазин iTunes на "Епъл", са над 1,5 млрд.
От своя страна, Excel държи около 90% от електронните таблици на пазара, откакто продуктът излезе на пазара в средата на 80-те години на миналия век.
Участниците в проучването са могли да гласуват за повече от един технологични продукта. Проучването на организацията е обхванало 471 интернет специалисти и е било проведено през месеците май и юни на тази година.

Другите продукти, влизащи в топ 10 (от 6-то до 10-то място) са "BlackBerry", "Photoshop", "McAfee VirusScan", "Netscape Navigator" и "PalmPilot". "BlackBerry" е успял да събере 39%. Хендсетът беше пуснат на пазара през 1999 г. от компанията Research In Motion (RIM).

Това беше първият продукт, обединяващ безжични данни и гласово устройство, който можеше да се синхронизира с имейл системите на компаниите, така че на потребителите да не им се налага да използват различен имейл адрес, когато пътуват.
Софтуерът "Adobe Photoshop" (35%) е стандарт в редактирането на изображения и беше първият, който успя в края на 80-те години да предостави качество на ниво персонален компютър.

С 32% "McAfee VirusScan" е една от най-популярните антивирусни програми.
"Netscape Navigator" със своите 31%, пуснат на пазара през 1994 г., бързо стана водещ браузър в мрежата.

"PalmPilot", първото устройство PDA, произведено от "Палм" (компания, която по това време е отдел на "Ю Ес роботикс"), е събрало 31%.
То излиза на пазара през 1996 г. и е наречено от "Нюзуик" "Технологична джаджа на годината".

По принцип "CompTIA" и "Майкрософт" са тясно свързани, най-вече в борбата срещу софтуера с отворен код ? и двете организации са основни членове в "Initiative for Software Choice" (Инициатива за софтуерен избор), която в момента е настроена негативно към отворения код.

По-рано през тази година CompTIA застана зад "Майкрософт" в оспорването на доклада на Европейския съюз, насърчаващ софтуера с отворен код.
По друг повод, когато Европейската комисия глоби "Майкрософт" за това, че не е споделила или лицензирала информация със своите конкуренти, CompTIA нарече санкцията в размер на 357 млн. долара "деспотична и своенравна".

Няма коментари: