Добре дошли

Този блог цели да ви предостави интерсна и достъпна информация в областта на Икономиката, Финансите, Борсовата политика и т.н. Надявам се, че ще ви е полезна!!!

За по-голямо улеснение и по-бърз достъп до информацията, която Ви интересува използвайте Търсачката на Блога (горе в ляво), функцията Find(Ctrl+F) или Етикетите

сряда, 8 август 2007 г.

Песимизъм за настоящето и бъдещето у потребителите

08.08.2007 11:25

През юли 2007 г. показателят на “доверие на потребителите” се понижава с 5,5 пункта спрямо априлското си равнище, като намалението при градското население е 7.0 пункта, а при селското - 2.6 пункта, показват данните на Националния статистически институт (НСИ).

Като цяло юлската анкета регистрира повишаване на песимизма в оценките и очакванията на потребителите в сравнение с изразените мнения три месеца по-рано.
Оценките на потребителите относно настъпилите промени във финансовото състояние на домакинствата през последните дванадесет месеца, а така също и очакванията им за следващите дванадесет месеца са по-неблагоприятни, като намалението на балансовите показатели спрямо априлското наблюдение е съответно 2 и 8,4 пункта.

Повишаване на песимизма у потребителите се отчита и при оценките за настоящото развитие на икономическата ситуация в страната, а така също при очакванията им за следващите дванадесет месеца. Наблюдението регистрира и повишени очаквания по отношение на безработицата през следващите дванадесет месеца.

През юли потребителите продължават да считат, че потребителските цени се покачват. Оценката за „инфлацията през последните дванадесет месеца” има най-висока стойност, като балансът на мненията е 61,7%, а увеличението му в сравнение с три месеца назад е 10,9 пункта. Същевременно по-негативни са и очакванията, свързани с изменението на потребителските цени през следващите дванадесет месеца – плюс 12,8 пункта увеличение на баланса.Спрямо мненията на потребителите, изразени през април, последната анкета на НСИ отчита и по-неблагоприятна обща оценка на настоящата ситуация да се правят спестявания, като и намеренията им за следващите дванадесет месеца са в същата посока. Това е съпроводено с понижение на стойностите на балансовите показатели за очакванията на потребителите относно “разходите за подобрения в дома през следващите дванадесет месеца” и “покупките на кола” през следващите две години.
investor.bg

Няма коментари: